Од брендоманије можете да побегнете само и једино под условом да се попнете на неку вршку чуку где нема
интернета и где ћете боси трупкати по зеленој трави док вас не стартује неки локалац са домаћом шљивом, што вам је српски бренд, одавно.
Јесте ли проверавали ваш Inbox у скорије време? Молим вас, проверите, иако сте то можда учинили пре само
неколико минутa
Имате мејл, сигурна сам. Један од оних којим вас обавештавају да је изашла нова пролећна колекција бренда
MISSONI, PRADA, ADIDAS…шта год… Кажете нисте се саскрајбовали? Можда се ни не сећате када сте то учинили.
Неком приликом. Чињеница је да на таквом мејлу увек имате опцију unsubscribe, коју вероватно нисте
активирали, не пада вам на памет, јер просто не стижете. (стварно?). Осим тога, не морате више ни да се
сабскрајбујете, сви вас они сами проналазе. Причам из искуства. У мом „мору“ од Inbox-а, сваки дан уочим неку
brand new брендирану поруку. Кажу, ово је Ураново време, дигитална епоха сто посто, world wide web расте и
освешћује се – сам, тако да: ништа ме више не изненађује. Једино што ме изненађује је то којом брзином
прелиставам мејлове и којом брзином се link-ујем на online shopping странице, као и којом брзином скенирам
цене и још горе, како ме хвата паника када је online sale а нема моје величине. Нисам једина, верујем. Ево, овог
тренутка, док вам ово пишем у мулти таскинг моду (гледам филм „Шест жена Хенрија Лефаја“, на Youtube-u
слушам „Cafe anmatolia Gold Mix 3“ by Billy Esteban) Gmail на телефону ме обавештава да имам нову поруку:
#zaranewin for Woman. Видим да имам опцију да преузмем Зарину апликацију, али ћу то, свакако, учинити мало
касније. Спорта ради!
Сачекајте, само тренутак, да променим канал на телевизору…ево ме, као што рекох мултитаскујем, тако сам исто
вешта и са куповином и познавањем брендова. Уосталом као и ви. Можда мислите да нисте БРАНДОМАН, али
вам ја кажем да сте то постали. Само сте уклизали (лагаааанооо) у – дизајнирану понуду – преко мреже, и сад
сурфујете (вероватно савршено) а да тога нисте ни свесни.
Које патике носите? REEBOK, PUMA, или NEW BALANCE? Торба вам је MAX MARA, вероватно. Сандале су PRADA?
Кишни мантил SUPER DRY? Остали сте верни CHANEL парфемима? Или сте прешли на фино дизајниране уљане
перфеме JO MALONE? Одушевљени сте MAC коралним бронзером? Одлучили сте се за KIKO прајмер за лице, ове
године? Размишљате се да купите бохо SPRINGFILD торбицу због велике сламнате кићанке? Слатка, мала,
савршена, не морате је бацати на задње седиште вашег Ford-a? Opel-a? Peugeot-a? Можда BMW-а? Колико сам
вам само брендираних питања поставила! И верујем да на свако имате одговор. У секунди.
Пре само 7 година, морали бисте да пажљиво листате модне магазине да би знали одговор. И најлепше, или
најскупље, сва ова понуда можда је већ у вашем гардероберу, хоћу рећи гаражи. Са лакоћом. Јер, упркос
светској КОВИД пандемији, жеља да улепшамо себи стварност па и на овај начин је попут вируса, а
прстићи све бржи на скролу екрана телефона, апликације за активирање рачуна на телефону нечујно раде
као пчеле радилице…БРАНДОМАНИЧНО…и још нам није доста…јуримо по инстаграму домаће брендове,
јер, није фора, и ми имамо душу, али богами и неке изванредне брендове, попут MISHKA еспадрила које
се се нашле у модним едиторијалима на северу Европе. Неки од нас су још амбициознији, па су одлучили
да дизајнирају своје брендове сокова, пива, колача (мени се свиђа Испеци, па реци), цегер торбица,
сапуна, зачина, накита, козметичких производа, воћа, па чак и бироа за брендирање. Кажем вам,
брандоманиа је данас main stream, а ви сте део њега: глобално! Можете да се изместите само и једино
под условом да се попнете на неку вршку чуку где нема интернета и где ћете боси трупкати по зеленој
трави док вас не стартује неки локалац са домаћом шљивом, што вам је српски бренд, одавно. Уосталом и
Србија је бренд, коначно…
Пише Славица Дамњановић