БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА ДРЖАВА ИЛИ КОЛОНИЈА?

Када су у питању државе створене након распада СФРЈ можемо уочити да су створене само три независне и суверене државе: Србија, Хрватска и Словенија. Све остале можемо да подведемо под недовршене такозване банана државе тј. америчке колоније у сред Европе којима је потребна америчка тј. западна или нато помоћ да би опстале.

Пише: Стефан Гајић

 

Пре 26. година у америчкој ваздухопловној бази у градићу Дејтон (држава Охајо), закључен је ,,Општи оквирни споразум за мир у БиХ“ (Дејтонски споразум) чија је улога била да оконча рат, успостави мир и буде оквир за мирну дезинтеграције БиХ која је требала да уследи у неколикопоратних година, а што су све стране знале и приликом самог потписивања споразума. Том приликом Република Српска је у „Дејтон“ унела своју сувереност и независност (која је призната женевским и њујоршким принципима) на уштрб једне хибридне креације назаване БиХ (на коју је Српска пренела само неке спољне облике суверености) те сходно томе Република Српска је очувала све елементе државности унутар мировоног споразума како би на основу усменог договора преговарача ипсред Српске са администрацијом САД-а, Р. Српска испунивши пар услова формалне природе после ступања на снагу мировног уговора била придодата саставу тадашње СРЈ (Устав Републике Српске у члану 3. је јасно предвђао:,,Република српског народа Босне и Херцеговине је сасатавни део Савезне Републике Југославије.“).

Шта чини одређену територију државом?

Да би се одређена територијална креација могла назвати сувереном државом мора да испуњава елементе садржане у  Монтевидејској конвенцији о Правима и дужностима државе из 1933. године, а то су:
1. Постојано становништво
2. Јасно утврђена територија
3. Суверена власт (која се ефективно врши на утврђеној територији над становништом које ту територију насељава)
Уколико један од елемената садржаних у Монтевидејској конвенцији изостаје тада не постоји ни суверена и независна држава која се на сувереност и независност позива те тада можемо само да говоримо о недовршеној држави која асоцира на човека са посебним потребама коме је потребна туђа нега и помоћ како опстајао и постојао.

Када су у питању државе створене након распада СФРЈ можемо уочити да су створене само три независне и суверене државе: Србија, Хрватска и Словенија. Све остале можемо да подведемо под недовршене такозване банана државе тј. америчке колоније у сред Европе којима је потребна америчка тј. западна или нато помоћ да би опстале.

ДА ЛИ ЈЕ БиХ ДРЖАВА?

БиХ у формату два ентитета потпуно функционално способна за самосталан државно-правни живот настала је као привремено решење, у старту без трећег и најважнијег елемента државности, а то је суверена власт, који је изостао у самом „Дејтонском споразуму“ јер је предвиђен високи представник за БиХ као коначни ауторитет за тумачење Анекса 10 (споразума о цивилном спровођењу мировног рјешења) Дејтонског споразума, наведена одредба га истовремено не овлашћује да даје обавезујуће тумачење и осталих делова Дејтонског мировног споразума као нпр. Анекса 4 (Устава Босне и Херцеговине), а што су високи представници упорно радили и тако масакрирали и кршили Дејтонски споразум, Устав БиХ, међународне уговоре и основна права и слободе грађана махом српске националности, како би помогли да БиХ прохода и проговори, тј. профункционише као суверена држава што уз све напоре нису постигли кршећи сами сваки облик њене независности и суверености. Тај орган је доказ отвореног америчког колонијализма који је на сцени у БиХ, док је у јужној српској покрајини КиМ влада онај бестидни, оружани и сурови наликоном у земљама трећег света док у Црној Гори и Македонији влада меки облик америчког неоколонијализма. У свим поменутим ситуацијама „дубока држава“ има своју власт на тим територијама изузев БиХ где има своју опозицију у Републици Српској, а у ФБиХ не постоји политички субјекат који није под патронатом САД-а коме се моле као свом врховном заштитнику иако сањају о исламсој држави на Балкану, а која погодује и Америци за дисциплиновање Европе.

Не треба заборавити да су муслимани у БиХ традиционално навикнути на колонијализам најпре онај турске, а потом овај западни и софистицирани са прикривеним полугама принуде чији је зачетник Бењамин Калај.

Основна подела власти у свим земљама које негују демократску традицију је подела на:
1. Законодавну
2. Извршну
3. Судску власт

Законодавна власт у БиХ не бира се на територији БиХ него по изборним јединицама које се налазе на територији ентитета. Такође постоји ентитетски механизам гласања у Парламенту БиХ како би се спречило прегласавање политичке воље ентитета.

Извршну власт у БиХ чини Савјет министара БиХ за који је изворно предвиђено да има само 3 министарства (да ли сте чули за државу чија влада има само 3 министра?), међутим уз све напоре западних колонизатора иако је број проширен на 9 сва власт је и даље у рукама ентитета.

Судску власт у БиХ  чине Суд, Тужилаштво и Уставни суд БиХ. До недавно су судије и тужиоци у БиХ били странци које је именовао високи представник док је пракса да у највишем судском телу и даље седе странци и тумаче Устав БиХ опстала што ће те признати неодољиво асоцира на афричке државе и такозвано Косово или боље рећи Приштину пошто је тај назив њихова једина међународна лигитимација.

Из свега наведеног процените сами да ли је Босна и Херцеговина држава или само модерни прототип творевине из манифеста Бењамина Калаја и да ли за државност БиХ треба извршити још један геноцид над српским народом који ту живи јер очито онај из Другог светског рата од милион жртава није био довољан.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.